مرحله دوم ساخت تابلو روان

تابلوهای نمایش قیمت دیجیتال برای نشان دادن ارقام بصورت الکترونیکی می باشد.

 

350,000 تومان


مرحله دوم ساخت تابلو روان
دو شنبه 22 تير 1394 ساعت 13:46 | بازدید : 27 | نویسنده : fadaei | ( نظرات )

مرحله دوم : مونتاژ تابلو روان

هر ماژول دارای دو پورت 16 پین IDE است که آنها را هاب می گویند . هاب ها بر اساس پروتکل انتقال داده ای که دارند دارای مدل های مختلفی هستند . اصولاً هر ماژول یک هاب ورودی و یک هاب خروجی دارد . هاب ورودی اطلاعات را از ماژول قبل دریافت کرده و هاب خروجی اطلاعات را به ماژول بعد منتقل می کند .

 مدل هایی نظیر HUB-12 و HUB-8 در ماژول های LED به وفور استفاده می شوند . در ماژول مورد بحث ما از دو HUB-12 استفاده شده است که یکی از آنها ورودی و دیگری خروجی است .

برای اعمال جریان منبع تغذیه به ماژول، هر ماژول همچنین دارای پورت دیگری است که ترمینال تغذیه نام دارد.

 این ترمینال دارای دو پین است که یکی با علامت VCC و دیگری با GND مشخص شده است . ولتاژ صفر منبع تغذیه را که با GND نشان داده شده است را به کمک کابل های تغذیه به پین GND تمامی ماژول ها اتصال می دهندو ولتاژ مثبت منبع تغذیه را که با V+ نشان داده شده است به کمک کابل تغذیه به پین VCC تمامی ماژول ها اتصال می دهند.

تابلو روان

 

 

ماژول LED و پورت های آن

برای اتصال ماژول ها به یکدیگر ، با کمک کابل های فلت و به صورت پشت سر هم همانند واگن های قطار ، ماژول ها را به تعداد مورد نیاز در یک ردیف قرار می دهیم .هر کابل فلت ، هاب خروجی ماژول سمت چپ را به هاب ورودی ماژول سمت راست متصل می نماید . بعد از اتصال تعداد ماژول های مورد نیاز در سطر اول ، شروع به اتصال ماژول های سطر بعدی به یکدیگر می کنیم تا کلیه سطر ها ایجاد شوند . برای اطلاع از اینکه یک برد کنترل تا چه تعداد ماژول را راه اندازی می کند ، به مشخصه پیکسل آن برد کنترل توجه کنید . در اتصال ماژول ها به یکدیگر دقت کنید که ماژول های موجود در یک سطر به ماژول های سطر دیگر هیچ ارتباطی با کابل فلت ندارند و فقط ترمینال تغذیه آنها به هم متصل است.

 

تابلو ران

 

درسیم بندی ماژول LED توجه داشته باشید که هاب خروجی آخرین ماژول در هر سطر به جایی متصل نمی شود و رها می شود . پس دیگر به کابل فلت خروجی نیازی ندارد . نکته دیگر اینکه چنانچه لازم شد که تغذیه یک ستون از ماژول ها از ستون دیگری منشعب شود ، با رعایت علامت تغذیه و با کمک یک زوج سیم برق 1.5 آنها را به یکدیگر متصل نمایید . توجه کنید که VCC را به VCC و همچنین GND را به GND وصل نمایید .

هاب وردی هر یک از ماژول های ابتدای ردیف (سمت چپ ترین ماژول در هر ردیف) به برد کنترل وصل می شوند . معمولا در ماژول ها از HUB-12 استفاده میشود . روی برد کنترل تابلو ممکن است هم HUB-12 و هم HUB-08 وجود داشته باشد اما با توجه به اینکه هاب ماژول مورد بحث ما HUB-12 می باشد ، تنها از پورت هایی روی برد کنترل استفاده می کنیم که با HUB-12 مشخص شده اند .کابل فلت ورودی از اولین ردیف (ردیف بالا) به هاب شماره یک از برد کنترل وصل می شود . به همین ترتیب کابل فلت ورودی از ردیف دوم (از بالا) به هاب شماره دو از برد کنترل وصل می شود و به همین ترتیب برای ردیف های بعدی این روال تکرار می گردد . اگر در حین کار متوجه شدید که کابل های فلت برای اتصال به برد کنترل کوتاه هستند ، می توانید به کمک یک تکه کابل فلت 16 رشته ای به طول لازم و دو عدد کانکتور IDE خودتان کابل فلت بسازید .

 

ادامه مطلب در روزهای آتی

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تابلوهای ال ای دی و آدرس tabloledsmart.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 20
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 18
:: بازدید سال : 35
:: بازدید کلی : 1551